Wtorek 16.11.2021 godzina 6:10 rano to dzień, w którym zapakowaliśmy nasze bagaże do autokaru i mimo niecałkowitego rozbudzenia, w pełni zmotywowani wyruszyliśmy do Warszawy. Podróż trwała kilka godzin, ale mimo to nie zabrakło rozmów, śpiewu i grania w różne gry. O godzinie 12:00 byliśmy na miejscu. Pierwszą atrakcją, którą zobaczyliśmy, była wielka Biblioteka Uniwersytetu Warszawskiego. Przewodnik zdradził nam, że w tym budynku mieści się nawet 3 miliony książek, które zostały napisane w różnych językach! O 13:00 zjawiliśmy się w Centrum Nauki Kopernik. Do 15:30 mogliśmy zwiedzać cały budynek. Zachwycaliśmy się tam przeróżnymi eksperymentami, których nie da się ubrać w słowa. To bardzo nowoczesne i ciekawe miejsce. Około godziny 16:00 usłyszeliśmy od naszego przewodnika historię Warszawskiej Syrenki, a następnie czekał nas przejazd warszawskim metrem. Jechaliśmy pod Wisłą, a naszym celem był dojazd do Stadionu Narodowego. Przewodnik pokazał nam m.in. szatnie piłkarzy, sektor dla VIP-ów, salę konferencyjną, jak i samo boisko. O godzinie 19:00 zameldowaliśmy się w hotelu, a 30 minut później czekał na nas ciepły posiłek. Najedzeni, mieliśmy jeszcze chwilę czasu na rozmowy w pokojach. Po godzinie 22:00 obowiązywała już cisza nocna. Jedni szybciej, drudzy wolniej- zmęczeni wrażeniami z tego dnia, zasnęliśmy. Drugi dzień wycieczki tj. 17.11.2021 r. rozpoczęliśmy śniadaniem o 7:30. Po godzinie 8:00 zaczęliśmy pakować nasze bagaże do autokaru i kilka minut później wyjechaliśmy spod hotelu. O 9:00 spotkaliśmy się z Panią przewodnik, która oprowadziła nas po takich miejscach jak: rynek, Kolumna Zygmunta, Zamek Królewski, mury miejskie, Krakowskie Przedmieście i pałac prezydencki oraz Grób Nieznanego Żołnierza. O 13:00 zwiedziliśmy Łazienki Królewskie gdzie obowiązkowo zrobiliśmy sobie zdjęcie pod najbardziej charakterystycznym ponikiem Fryderyka Chopina. Jestem pewna, że mimo tej pory roku i tego, że drzewa przybrały już zimową postać, niejednej osobie wyszły przepiękne zdjęcia z tego miejsca. Na koniec pojechaliśmy przez centrum Warszawy pod Pałacem Kultury i nowoczesnymi wieżowcami by udać się  w całkiem inaczej wyglądające miejsce związane z tragicznymi wydarzeniami II Wojny Światowej – fragment muru Warszawskiego Getta.  O godzinie 14:00 pożegnaliśmy się z naszą Panią przewodnik i wyruszyliśmy w drogę powrotną. Oczywiście, jak na każdej wycieczce obowiązkowo mieliśmy przerwę na McDonald’s. Około 20:30 wróciliśmy do naszych domów pełni wrażeń i nowych doświadczeń. Wspomnienia z tej wycieczki na pewno zostaną u nas na długo w pamięci. Składamy serdeczne podziękowania nauczycielom za organizację tak udanego wyjazdu!