Pedagog szkolny
mgr Aleksandra Chlebek
poniedziałek  9.40 – 10.40
środa 12.00 – 12.40

Psycholog szkolny
mgr Rafał Gajor
codziennie


 

Drogi Uczniu!
Zwróć się do pedagoga szkolnego lub psychologa gdy:

  • Czujesz, że nikt Cię nie rozumie, jesteś samotny.
  • Nie potrafisz porozumieć się z nauczycielem.
  • Masz problemy rodzinne, znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej.
  • Masz problem i nie wiesz, jak go rozwiązać.
  • Chciałbyś z kimś porozmawiać.
  • Chciałbyś pomóc innym, nie wiesz w jaki sposób
  • Może zainteresuje Cię wolontariat?
  • Masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić.
  • Przyjdź także z każdą sprawą, z którą sam nie potrafisz sobie poradzić.

Pamiętaj!!!
Wysłuchamy Cię życzliwie i z uwagą.
Zapewnimy dyskrecję i anonimowość.
Pomożemy znaleźć wyjście z trudnej sytuacji.


 

Drogi Rodzicu!
Zwróć się do pedagoga lub psychologa szkolnego, gdy:

  • Niepokoi Cię zachowanie dziecka.
  • Chcesz porozmawiać o dziecku i Twoich relacjach z nim.
  • Masz pytanie dotyczące wyników w nauce dziecka i jego funkcjonowania
    w szkole
  • Potrzebujesz wsparcia w procesie wychowania.
  • Masz pytania i nie wiesz do kogo się z nimi zwrócić. 
  • Szukasz pomocy w trudnych sytuacjach życiowych.  


Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej organizowane na terenie szkoły

Zgodnie z r Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach nasza szkoła organizuje następujące formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów:

  • Zajęcia rozwijające uzdolnienia są organizowane dla uczniów szczególnie uzdolnionych.
  • Zajęcia rozwijające umiejętności uczenia się są wsparciem dla uczniów w celu podnoszenia efektywności uczenia się.
  • Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze obejmują pomocą uczniów mających trudności w nauce,
    w szczególności w spełnianiu wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej kształcenia ogólnego dla danego etapu edukacyjnego.
  • Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne wspomagają uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi
    w tym specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
  • Zajęcia logopedyczne są kierowane do uczniów z deficytami kompetencji i zaburzeniami sprawności językowych.
  • Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne są organizowane dla uczniów przejawiających trudności w funkcjonowaniu społecznym.
  • Inne zajęcia o charakterze terapeutycznym wspierają uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi mających problemy w funkcjonowaniu w szkole oraz z aktywnym i pełnym uczestnictwem w życiu szkoły lub placówki.
  • Zajęcia związane z wyborem kierunku kształcenia i zawodu oraz z planowaniem kształcenia  i kariery zawodowej są organizowane w celu wspomagania odpowiednio uczniów w podejmowaniu decyzji edukacyjnych i zawodowych, przy wykorzystaniu aktywnych metod pracy.
  • Nauczyciel współorganizujący kształcenie jest zatrudniony w oddziałach ogólnodostępnych, w których uczą się dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera, niepełnosprawnością sprzężoną, niedostosowaniem społecznym, zagrożone niedostosowaniem społecznym oraz w przypadku innych niepełnosprawności.
  • Porady, konsultacje dla uczniów mają wspierać dzieci i młodzież w trudnych dla nich sytuacjach
  • Porady, konsultacje dla rodziców i nauczycieli mają wspierać rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych oraz rozwijaniu ich umiejętności wychowawczych w celu zwiększenia efektywności pomocy udzielanej uczniom.

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest organizowana i udzielana we współpracy z:

  • rodzicami uczniów;
  • poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, w tym poradniami specjalistycznymi;
  • placówkami doskonalenia nauczycieli;
  • innymi szkołami i placówkami;
  • organizacjami pozarządowymi oraz innymi instytucjami i podmiotami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży.

____________________________________________________________________________________________

Gdzie i w jaki sposób szukać pomocy w przypadku występowania przemocy w rodzinie?

Jesteś świadkiem przemocy w rodzinie – co robić? ULOTKA

O przemocy w rodzinie – materiały edukacyjne dla dzieci do 12 lat

O przemocy w rodzinie – materiały edukacyjne dla dzieci powyżej 12 lat

Niebieska Karta PLAKAT

____________________________________________________________________________________________

Czytelnia Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej Nr 1 w Rzeszowie